Společnost Consulentia se specializuje v poradenství pro podnikatele, kteří chtějí působit na českém a také slovenském trhu. Její hlavní devizou je osobní přístup ke klientům. Mluvili jsme o společnosti s jejím vedoucím Romanem Lánim.
Vaše společnost se zaměřuje na poradenství firmám a podnikatelům. Jaké jsou vaše silné stránky, které vás odlišují od konkurence?
„To, co nás zásadně odlišuje od velké části konkurence, je skutečnost, že jsme rodinná firma. Po čase nás většina klientů navštěvuje a kontaktuje jako přátele a blízké osoby. Náš osobní přístup doprovází klienty po celou dobu jejich podnikání. Založením nebo odprodejem obchodních podílů ve společnosti naše spolupráce nekončí, ba naopak. Klientům poskytujeme sídlo, účetní služby, daňové poradenství, asistenci při vyřizování trvalého nebo přechodného pobytu, pomoc při registraci vozidel a vyřešení emisní a technické kontroly a mnoho dalších služeb, jež vyplývají z požadavků našich klientů“.
Zaměřujete se i na italskou klientelu?
„Mám blízký vztah k Itálii, studoval jsem na boloňské univerzitě, mám blízko k italské mentalitě a mohu pochopit potřeby a specifické požadavky italských klientů. Během studia na univerzitě jsem více než rok měl možnost pracovat jako asistent ve vedení sdružení Confartigianato (sdružení malých a středních podnikatelů v Itálii) přímo v jeho sídle v Římě. Tato zkušenost ještě více přispěla k tomu, že chápu požadavky a potřeby převážně malých a středních podniků a podnikatelů. Komunikace s klienty v italštině je proto samozřejmostí“.
V nabídce máte zakládání společností či poskytnutí již vytvořených společností. Jaký je nyní zájem o tyto služby mezi podnikateli? A pocítili jste nějak pandemii covidu-19?
„Naše společnost poskytuje služby především zahraničním klientům, a proto pandemie covidu-19 významně ovlivnila náš sektor. Před začátkem pandemie jsme chystali několik zajímavých projektů (včetně projektů s klienty, kteří nás kontaktovali prostřednictvím Italsko-české komory), ale ty se nepodařilo realizovat, protože klienti se z různých důvodů dostali do obtížných životních situací.
Současná post-covidová éra bude pro všechny velkou výzvou. My se na ni jako společnost připravujeme a těšíme“.
Vaše mateřská společnost působí na Slovensku. Zaměřujete se na firmy, které chtějí působit na českém i slovenském trhu? A máte pro tyto firmy nějaké specifické služby?
„Naši klienti se obvykle rozhodují pro jednu nebo druhou zemi. Ti, kteří se rozhodnou působit jak na slovenském tak českém trhu, mají velkou výhodu v jednom referenčním bodě. Mají k dispozici jednu kontaktní osobu, jejímž prostřednictvím mohou organizovat své aktivity v obou destinacích“.
Mezi evropskými fondy, národním plánem obnovy a národními programy firmy mají k dispozici poměrně dost dotačních možností. Ne vždy je ale lehké se v této oblasti orientovat. Poskytujete i dotační poradenství?
„V tomto případě využíváme služeb našeho partnera, který má dlouholetou zkušenost, a to zejména v oblasti evropských fondů. Klient definuje své požadavky a dostane kvalifikované stanovisko o existenci dotačního programu“.
(Zdroj: Camic)